Każdy zakup wspiera działania Fundacji NAIRA

Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez Fundację NAIRA  z siedzibą w Warszawie przy ul. Wał Miedzeszyński 414B/5/3, 03-994, NIP: 9522270884 za pośrednictwem sklepu internetowego www.naira.com.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”) a także określa zasady i warunki świadczenia przez Fundację NAIRA usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną.

1. Definicje

  1. Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  2. Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu:
    – firmę kurierską;
    – InPost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie świadczącą usługi Dostawy i obsługi systemu skrytek pocztowych (Paczkomat).
  3. Hasło - oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta w Sklepie Internetowym.
  4. Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
  5. Konsument - oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Konto klienta - oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta Klienta.
  7. Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  8. Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta - oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tego Przedsiębiorcy zawodowego charakteru, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  9. Regulamin - oznacza niniejszy regulamin.
  10. Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego.
  11. Sprzedawca - oznacza  Fundację NAIRA  z siedzibą w Warszawie przy ul. Wał Miedzeszyński 414B/5/3, 03-994, NIP: 9522270884
  12. Strona Internetowa Sklepu - oznacza stronę naira.com.pl oraz inne współpracujące strony i platformy (takie jak np. Allegro), pod którymi Sprzedawca prowadzi sprzedaż.
  13. Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży.
  14. Trwałość - zdolność Towaru do zachowania jego funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania.
  15. Trwały nośnik - oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
  16. Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.

2. Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu Internetowego
  1. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym autorskie prawa majątkowe, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu i umieszczonych na nich treści (z wyjątkiem logotypów oraz zdjęć wykorzystywanych wyłącznie w celach prezentacji towarów, do których prawa autorskie przysługują osobom trzecim), przysługują Sprzedawcy. Korzystanie z w.w. elementów możliwe jest wyłącznie w zakresie określonym w Regulaminie oraz za uprzednią pisemną zgodą Sprzedawcy.
  2. Sprzedawca w miarę swoich możliwości podejmuje starania, aby Sklep Internetowy był dostępny dla użytkowników Internetu za pośrednictwem powszechnie stosowanych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych.
  3. Sprzedawca stosuje mechanizm plików „cookies”, które w trakcie korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Sklepu są zapisywane przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie „cookies” ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Strony na urządzeniu końcowym Klienta. Mechanizm ten nie powoduje uszkodzenia urządzenia końcowego Klienta ani zmian jego konfiguracji lub konfiguracji zainstalowanego na nim oprogramowania. Klient może w każdej chwili wyłączyć obsługę plików „cookies” w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Sprzedawca zastrzega jednak, że wyłączenie „cookies” może powodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu.
  4.  W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu oraz skorzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną, Klient musi posiadać aktywne konto poczty elektronicznej.
    Zabronione jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym, jak również wykorzystywanie Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu oraz usług świadczonych nieodpłatnie przez Sprzedawcę w sposób sprzeczny z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
  5. Sprzedawca informuje, że ze względu na publiczny charakter sieci Internet oraz możliwość korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną, istnieje ryzyko pozyskania lub modyfikacji danych Klientów przez osoby nieuprawnione. W związku z powyższym Klienci powinni stosować odpowiednie środki techniczne minimalizujące powyższe ryzyko, w szczególności oprogramowanie antywirusowe oraz narzędzia zapewniające ochronę tożsamości w sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie żąda od Klientów udostępnienia Hasła w jakiejkolwiek formie.
  6.  Zabronione jest wykorzystywanie zasobów i funkcjonalności Sklepu Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności naruszającej interes Sprzedawcy, w tym działalności reklamowej na rzecz innych przedsiębiorców lub produktów, zamieszczania treści niezwiązanych z działalnością Sprzedawcy, jak również publikowania treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd.

3. Rejestracja
  1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji, która to rejestracja nie jest niezbędna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.
  2. W celu dokonania Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Stronie Internetowej Sklepu i przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do Sprzedawcy.
  3. Podczas Rejestracji Klient ustala Hasło do swojego konta.
  4. W trakcie wypełniania formularza, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
  5. Podczas Rejestracji Klient może dodatkowo dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego.
  6. Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych nie warunkuje możliwości zawarcia ze Sprzedawcą umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta. Zgoda może być w każdej chwili cofnięta, poprzez złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  7. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta.

4. Zamówienia
  1. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
  2. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  3. Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest zainteresowany. Dodanie Towaru do zamówienia następuje przez wybór polecenia "DO KOSZYKA" pod danym Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu. Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności składa zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk „ZAMAWIAM I PŁACĘ”. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
  4. Złożenie zamówienia stanowi złożenie przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.
  5. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.
  6. Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w §4 ust. 4 powyżej i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
  7. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku, na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta, podczas Rejestracji lub składania zamówienia adres.

5. Płatności
  1. Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze stanowią ceny brutto (jeśli nie wskazano inaczej) i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
  2. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
    – przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy;
    – płatność elektrniczna poprzez zewnętrzne bramki płatności: mBank - paynow.pl oraz Autopay, PayPo 
  3. Realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  4. Klient powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 3 Dni roboczych.
  5. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie Sprzedawca może odstąpić od Umowy sprzedaży. W takim wypadku Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.

6. Dostawa
  1. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad.
  3. Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację o liczbie Dni roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji zamówienia.
  4. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z §5 ust. 2 Regulaminu.
  5. Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia. W przypadku wyboru InPost Sp. z o.o. jako Dostawcy, adresem Dostawy będzie adres paczkomatu wybranego przez Klienta w momencie składania zamówienia.
  6. W dniu wysłania Towaru do Klienta przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Klienta informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.
  7. Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu.
  8. Klient ma możliwość odbioru osobistego zamówionego Towaru w miejscu siedziby Sklepu w przypadku zgłoszenia takiej chęci, po wcześniejszym ustaleniu telefonicznym ze Sprzedawcą. Odbiór może mieć miejsce w godzinach wskazanych Przez Sprzedawcę. 
  9. Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy paragon albo fakturę VAT obejmującą dostarczane Towary. Klient w celu otrzymania faktury VAT powinien zadeklarować w momencie dokonywania zakupu, że nabywa Towar jako Przedsiębiorca (podatnik). Zgłoszenie powyższej deklaracji następuje poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia, przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy.
  10. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy, pracownik Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt Dostawy.

7. Rękojmia dla Przedsiębiorców
  1.  Sprzedawca zapewnia, że Dostarczany Towar jest wolny od wad. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem Przedsiębiorcy w przypadku stwierdzenia wady Towaru.
  2. W przypadku stwierdzenia wady Towaru, Przedsiębiorcy przysługuje prawo do:
    - złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy dokona wymiany Towaru na wolny od wad lub usunie wadę. Powyższe ograniczenie nie znajduje zastosowania, jeżeli Towar był już uprzednio wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę, albo gdy Sprzedawca nie wywiązał się z obowiązku wymiany lub usunięcia wady;
    żądania wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady.
  3. Przedsiębiorca może, zamiast proponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady, zażądać wymiany Towaru na wolny od wad, lub zamiast wymiany – żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe albo wiązałoby się z nadmiernymi kosztami w porównaniu z rozwiązaniem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, jak również niedogodności, jakie inny sposób zaspokojenia roszczenia narażałby Przedsiębiorcę. Przedsiębiorcy nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży, jeżeli wada ma charakter nieistotny.
  4. Sprzedawca zobowiązany jest dokonać wymiany Towaru na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym terminie, bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy. Może on odmówić spełnienia żądania Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe lub pociągałoby za sobą nadmierne koszty w porównaniu z alternatywnym sposobem zaspokojenia roszczenia. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
  5. Przedsiębiorca wykonujący uprawnienia z tytułu rękojmi obowiązany jest dostarczyć wadliwy Towar na adres Sprzedawcy. Koszty dostarczenia Towaru ponosi Sprzedawca.
  6. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna Towaru zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia jego wydania Przedsiębiorcy. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem jednego roku, jednakże termin ten nie może zakończyć się przed upływem dwuletniego okresu, o którym mowa powyżej. W tym okresie Przedsiębiorca może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży z powodu wady Towaru. Jeżeli Przedsiębiorca złożył żądanie wymiany Towaru lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu wyznaczonego na dokonanie wymiany lub usunięcie wady.
  7. Wszelkie reklamacje dotyczące Towaru lub realizacji Umowy sprzedaży Przedsiębiorca może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy. Reklamowany Towar należy przesłać na adres: Wał Miedzeszyński 414B/5/3, 03-994 Warszawa.
  8. Sprzedawca zobowiązuje się do ustosunkowania się do reklamacji dotyczącej Towaru lub realizacji Umowy sprzedaży, zgłoszonej przez Przedsiębiorcę, w terminie 14 dni od dnia otrzymania żądania zawierającego reklamację.
  9.  Przedsiębiorca ma prawo złożyć Sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamację należy złożyć w formie elektronicznej, przesyłając ją na adres e-mail: fundacjanaira@gmail.com. Zgłoszenie powinno zawierać opis zaistniałego problemu. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od jej otrzymania, oraz do udzielenia odpowiedzi Przedsiębiorcy.

8. Gwarancja
  1. Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora.
  2. W wypadku Towarów objętych gwarancją, informacja dotycząca istnienia i treści gwarancji jest każdorazowo prezentowana na Stronie Internetowej Sklepu.

9. Niezgodność towaru z umową - Reklamacja Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta
  1. Towar uznaje się za zgodny z umową, jeżeli spełnia wymagania określone w umowie, w szczególności w zakresie opisu, rodzaju, ilości, jakości, kompletności i funkcjonalności, a w przypadku Towarów zawierających elementy cyfrowe – także w zakresie kompatybilności, interoperacyjności oraz dostępności aktualizacji.
  2. Towar jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi lub Przedsiębiorcy posiadającemu uprawnienia Konsumenta, o którym to celu poinformował Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy, a Sprzedawca ten cel zaakceptował.
  3. Towar powinien również:
    1. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towarów tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych oraz ustalonych zwyczajów;
    2. występować w odpowiedniej ilości oraz posiadać cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w przypadku Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla tego rodzaju Towarów i jakich Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienia złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
      - nie wiedział i przy dochowaniu należytej staranności nie mógł wiedzieć o danym publicznym zapewnieniu;
      publiczne zapewnienie zostało, przed zawarciem umowy, w odpowiedni sposób sprostowane;
      publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o zawarciu umowy;
      -niee wiedział i przy dochowaniu należytej staranności nie mógł wiedzieć o danym publicznym zapewnieniu
    3. być dostarczony wraz z opakowaniem, akcesoriami oraz instrukcjami, których Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może rozsądnie oczekiwać; 
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie określonym w ust. 3, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta został wyraźnie poinformowany najpóźniej w chwili zawarcia umowy, że dana cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak tej cechy.
  5. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający z jego nieprawidłowego zamontowania, jeżeli:
    1. montaż został przeprowadzony przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;
    2. montaż przeprowadzony przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta był wynikiem błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią.
  6. Sprzedawca odpowiada za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w terminie dwóch lat od tego momentu, chyba że termin przydatności do użycia Towaru jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności ujawniony przed upływem dwóch lat istniał w chwili dostarczenia Towaru, chyba że zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można zastosować ze względu na specyfikę Towaru lub charakter niezgodności.
  7. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu, o którym mowa w ust. 6, jeżeli brak zgodności Towaru z umową został podstępnie zatajony.
  8. W przypadku niezgodności Towaru z umową Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może żądać naprawy lub wymiany Towaru.
  9. Sprzedawca może zamiast żądanej przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta naprawy dokonać wymiany Towaru lub odwrotnie – zamiast wymiany dokonać naprawy, jeżeli wybrany sposób doprowadzenia Towaru do zgodności z umową jest niemożliwy lub wiązałby się z nadmiernymi kosztami. Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wiązałyby się z nadmiernymi kosztami, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
  10. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszystkie okoliczności sprawy, w tym znaczenie niezgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz niedogodności, jakie poniósłby Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
  11. Sprzedawca zobowiązany jest dokonać naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od momentu poinformowania go o niezgodności oraz bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, z uwzględnieniem charakteru Towaru i celu jego nabycia. Wszelkie koszty związane z naprawą lub wymianą, w tym koszty wysyłki, transportu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  12. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta udostępnia Towar Sprzedawcy w celu dokonania naprawy lub wymiany, a Sprzedawca odbiera Towar na własny koszt.
  13. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się niezgodności, Sprzedawca obowiązany jest do jego demontażu oraz ponownego montażu po dokonaniu naprawy lub wymiany, lub do zlecenia wykonania tych czynności na własny koszt
  14. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie ponosi kosztów za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
  15. W przypadku niezgodności Towaru z umową Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, jeżeli:
    1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z ust. 9;
    2. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z ust. 11–13;
    3. Towar nadal pozostaje niezgodny z umową, mimo podjętych prób jego doprowadzenia do zgodności;
    4. niezgodność Towaru z umową jest istotna i uzasadnia złożenie oświadczenia bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 8–13;
    5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.
  16. Sprzedawca zobowiązany jest do udzielenia odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od jej otrzymania.
  17. W przypadku skorzystania z prawa do obniżenia ceny, Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta należną kwotę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania stosownego oświadczenia.
  18. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności ma charakter istotny.
  19. W przypadku, gdy niezgodność dotyczy jedynie części Towarów objętych umową, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów oraz pozostałych Towarów nabytych łącznie, jeżeli nie można oczekiwać, że zatrzyma wyłącznie Towary zgodne z umową.
  20. W przypadku odstąpienia od umowy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta obowiązany jest niezwłocznie zwrócić Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  21. Zwrot ceny następuje przy użyciu tego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta, chyba że wyraźnie zaakceptowano inny sposób zwrotu, który nie wiąże się z żadnymi kosztami po stronie Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.
  22. Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego systemu rozwiązywania sporów konsumenckich, o którym mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

10. Odstąpienie od Umowy sprzedaży
  1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta, który zawarł Umowę sprzedaży, ma prawo odstąpić od niej bez podania przyczyny w terminie 14 dni.
  2. Termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna swój bieg z chwilą objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta, Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta lub osobę trzecią przez nich wskazaną, inną niż przewoźnik. Odstąpienie od Umowy sprzedaży następuje poprzez złożenie Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu, które może zostać złożone pisemnie na adres: FUNDACJA NAIRA ul. Wał Miedzeszyński 414B/5/3, 03-994 Warszawa lub drogą mailową na adres fundacjanaira@gmail.com.
  3. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży uważa się ją za niezawartą. W sytuacji, gdy oświadczenie o odstąpieniu zostało złożone przed przyjęciem oferty przez Sprzedawcę, oferta traci moc wiążącą.
  4. Sprzedawca zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta wszelkich dokonanych przez niego płatności, w tym kosztów dostawy Towaru, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Zwrot może zostać wstrzymany do chwili otrzymania Towaru.
  5. W przypadku, gdy Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  6. Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zobowiązany jest do zwrotu Towaru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin uważa się za zachowany, jeżeli Towar zostanie odesłany przed jego upływem.
  7. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
  8. Jeżeli charakter Towaru uniemożliwia jego odesłanie w zwykłym trybie pocztą, Sprzedawca informuje o kosztach zwrotu na Stronie Internetowej Sklepu.
  9. Konsument oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta odpowiadają za zmniejszenie wartości Towaru, wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza niezbędny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
  10. Zwrot płatności następuje przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, który został użyty przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta, chyba że wyraził on zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się z żadnymi kosztami.
  11. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje w przypadku umów, w których Towar został wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, lub służy zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

11. Usługi nieodpłatne
  1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów nieodpłatne usługi drogą elektroniczną, obejmujące:
    – Newsletter;
    – Prowadzenie Konta Klienta.
  2. Usługi, o których mowa w ust. 1, są dostępne przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wyboru, zmiany rodzaju, formy, czasu oraz sposobu udostępniania poszczególnych usług, o czym poinformuje Klientów w trybie właściwym dla zmiany Regulaminu.
  4. Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który poda swój adres poczty elektronicznej, wypełniając formularz rejestracyjny udostępniony na Stronie Internetowej Sklepu. Po przesłaniu formularza, Klient otrzymuje na wskazany adres e-mail link aktywacyjny. Z chwilą aktywacji linku przez Klienta dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usługi Newsletter drogą elektroniczną. Klient może również wyrazić zgodę na subskrypcję Newslettera podczas procesu Rejestracji, zaznaczając odpowiednie pole.
  5. Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę wiadomości e-mail zawierających informacje handlowe, w tym m.in. o nowościach produktowych i usługowych. Newsletter kierowany jest do wszystkich Klientów, którzy dokonali subskrypcji. Każdy Newsletter zawiera informację o możliwości rezygnacji z subskrypcji, wraz ze wskazaniem sposobu jej dokonania.
  6. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera, korzystając z linku rezygnacyjnego zamieszczonego w każdej wiadomości e-mail lub poprzez dezaktywację odpowiedniej opcji w Koncie Klienta.
  7. Usługa Prowadzenie Konta Klienta jest dostępna po dokonaniu Rejestracji, zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie. Usługa polega na udostępnieniu Klientowi indywidualnego panelu w ramach Strony Internetowej Sklepu, umożliwiającego m.in. aktualizację danych, przegląd statusu realizacji zamówień oraz historii zakupów.
  8. Klient zarejestrowany może zgłosić żądanie usunięcia Konta Klienta. Konto zostanie usunięte przez Sprzedawcę w terminie do 14 dni od dnia otrzymania żądania.
  9. Sprzedawca ma prawo do zablokowania dostępu do Konta Klienta oraz usług nieodpłatnych w przypadku, gdy Klient:
    – działa na szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów;
    – narusza przepisy prawa lub postanowienia Regulaminu;
    – prowadzi działalność reklamową podmiotów trzecich;
    – zamieszcza treści nieprawdziwe, niezgodne z przeznaczeniem usług lub wprowadzające w błąd;
    – podejmuje działania naruszające bezpieczeństwo Strony Internetowej Sklepu (np. przełamywanie zabezpieczeń, działania o charakterze hakerskim).
  10. Zablokowanie dostępu trwa przez okres niezbędny do usunięcia przyczyny blokady. O fakcie zablokowania dostępu Sprzedawca informuje Klienta drogą elektroniczną.
12. Ochrona danych osobowych
  1. Zasady ochrony danych osobowych Klientów zostały określone w Polityce prywatności dostępnej na Stronie Internetowej Sklepu.
  2. Administratorem danych osobowych Klientów jest FUNDACJA NAIRA z siedzibą w Warszawie przy ul. Wał Miedzeszyński 414B/5/3 03-994, NIP: 9522270884.

13. Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów sprzedaży)
  1. Klient i Sprzedawca mają prawo rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie, bez podania przyczyny, z zachowaniem praw nabytych przed jej rozwiązaniem.
  2. Klient dokonuje rozwiązania umowy poprzez złożenie stosownego oświadczenia woli Sprzedawcy za pomocą dowolnego środka porozumiewania się na odległość.
  3. Sprzedawca rozwiązuje umowę, przesyłając Klientowi stosowne oświadczenie na adres e-mail podany przez Klienta podczas Rejestracji.

14. Opinie w Sklepie Internetowym
  1. Klient może dobrowolnie i bezpłatnie wystawić opinię dotyczącą zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym. Opinia może obejmować ocenę, opis, zdjęcie lub recenzję zakupionego produktu..
  2. Opinie mogą wystawiać wyłącznie Klienci, którzy faktycznie dokonali zakupu w Sklepie Internetowym.
  3. Wystawione opinie są publikowane w Sklepie Internetowym.
  4. Opinie nie mogą być wykorzystywane do działań sprzecznych z prawem, w szczególności do czynów nieuczciwej konkurencji, naruszania dóbr osobistych, praw własności intelektualnej lub innych praw Sprzedawcy bądź osób trzecich.
  5. Wystawianie opinii do niezakupionych towarów oraz przez Sprzedawcę lub jego pracowników jest zabronione.
  6. Klient może w każdej chwili usunąć wystawioną opinię.

15. Postanowienia końcowe
  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, z tym zastrzeżeniem, że wobec Klientów będących Przedsiębiorcami odpowiada jedynie za szkody wyrządzone umyślnie, w zakresie rzeczywiście poniesionych strat.
  2. Treść Regulaminu może być utrwalona przez Klienta poprzez jego wydrukowanie, zapisanie lub pobranie ze Strony Internetowej Sklepu.
  3. W przypadku sporu na tle Umowy sprzedaży strony zobowiązują się do podjęcia próby polubownego rozwiązania sporu.
  4. Prawem właściwym do rozstrzygania sporów wynikających z Regulaminu jest prawo polskie.
  5. Sprzedawca informuje Konsumentów o możliwości skorzystania z pozasądowych metod rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych uprawnionych podmiotów (m.in. rzecznicy konsumentów, Inspekcja Handlowa, UOKiK). Platforma ODR dostępna jest pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiana wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia jej ogłoszenia na Stronie Internetowej Sklepu. Klienci zostaną poinformowani o zmianie drogą elektroniczną z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
  7. Klient, który nie akceptuje zmienionego Regulaminu, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy na zasadach określonych w §13 Regulaminu.
  8. Umowy zawierane z Klientem są sporządzane w języku polskim.

Wersja 1.0 (Warszawa, 10.07.2025 r.)